W trosce o rozwój rynku

Rynek w każdej branży musi się rozwijać w odpowiednim kierunku. Tutaj natomiast warto na wstępie już zastanowić się, jaki kierunek jest tym odpowiednim, jaki jest tym właściwym, czyli tym, którym rynek powinien się rozwijać? Nigdy nie jest tak, że rozwój ograniczony jest tylko do jednej drogi. Tak naprawdę rynek w każdej branży musi mieć odpowiednie wyznaczniki, że móc się prawidłowo rozwijać. Co więc jest wyznacznikiem branży tekstylnej, odzieżowej, branży akcesoriów sportowych, branży farmaceutycznej czy chociażby elektronicznej? Co jest wspólnym mianownikiem praktycznie wszystkich branży, które istnieją na rynku w dzisiejszych czasach? Oczywiście jest to klient, zwany inaczej konsumentem. To właśnie klient, czyli tak naprawdę każdy z nas, wyznacza kierunek, w którym dany rynek ma się rozwijać. A może jednak powinniśmy powiedzieć inaczej – każdy klient może mieć wpływ na rozwój rynku określonej branży, ale nie każdy klient z tego prawa korzysta. Dlaczego? Tego dowiemy się za chwilę.

Dlaczego klient nie korzysta ze swojego prawa?

Każdy klient może mieć wpływ na rozwój branży, z której usług korzysta lub z której zaopatruje się w jakieś dobra. Najprostszym przykładem, który zobrazuje cały proces jest branża spożywcza, bo przecież wszyscy kupujemy produkty spożywcze i co więcej większość z nas robi to nawet codziennie. Tak więc z racji tego, że kupujemy produkty spożywcze, to możemy się wypowiedzieć na temat branży spożywczej, na przykład na temat określonych towarów albo też na temat określonych sieci sklepów. Wyjawienie swojego zdania na ten temat umożliwiają nam badania opinii publicznej prowadzone przez agencje badawcze, na przykład agencję Biostat, na temat której więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej o adresie biostat.com.pl. Badania opinii publicznej przeprowadzane są na każdym rynku, w każdej branży, nie tylko spożywczej, regularnie co jakiś czas i podczas ich realizacji prosi się klientów, czyli właśnie nas, o wyjawienie swoje opinii na temat poszczególnych towarów, sieci sklepów czy czegokolwiek innego, co jakkolwiek związane jest z branżą spożywczą. Wówczas, gdy mamy okazję się wypowiedzieć, by nadać odpowiedni kierunek rozwojowi rynku, często z tego rezygnujemy.

Z czego wynika nasza rezygnacja?

Z czego zatem wynika rezygnacja konsumentów z ulepszania branży, z której przecież nieustannie korzysta? Być może nie zdajemy sobie sprawy, że wspomniane badania opinii publicznej mają aż tak istotne znaczenie dla rozwoju rynku? Być może nie mamy czasu na wypełnianie krótkich ankiet internetowych bądź telefonicznych, a być może po prostu nie jest dla nas ważne to, by pomóc w rozwoju branży spożywczej, czy jakiejkolwiek innej. Jedno jest pewne – do aktywnego udziału w usprawnianiu rynku nikogo nie można zmusić, ale jednak warto udzielić tylko kilku odpowiedni na dosyć ważne w tej kwestii pytania, by później nie mieć powodów do narzekania na przykład na to, że jakichś produktów jest w sklepach zbyt mało.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *