Systemy lojalnościowe

Wiele firm realizuje obecnie różnego rodzaju strategie lojalnościowe. Stanowią one niezbędny element współczesnego marketingu. Ogół takich strategii marketingowych nosi nazwę marketing lojalnościowy. W ramach takiego marketingu funkcjonują rożnego rodzaju systemy lojalnościowe.

Systemy lojalnościowe to pojęcie węższe i bardziej szczegółowe niż marketing lojalnościowy.
Coraz więcej firm decyduje się na marketing lojalnościowy. Do tej pory działalność tego rodzaju była kojarzona z dużymi firmami takimi jak sieci hipermarketów lub innego rodzaju sieci handlowe. Systemy lojalnościowe zaczęły jednak pojawiać się w mniejszych podmiotach. Wiele małych, lokalnych firm decyduje się na marketing lojalnościowy i wprowadza do swoje strategii jeden lub dwa systemy lojalnościowe. Systemy lojalnościowe zyskują także popularność w handlu internetowym. Marketing lojalnościowy jest szeroko stosowanym narzędziem w działalności różnego rodzaju sklepów internetowych. Na rynku spotykamy systemy lojalnościowe różnego rodzaju. Mamy systemy oparte na przyznawaniu klientom specjalnych rabatów i promocji, mamy też systemy lojalnościowe oparte na punktowaniu aktywności klientów. Punkty można później wymienić na różnego rodzaju bonusy, upusty itp. Marketing lojalnościowy to dynamicznie rozwijająca się dziedzina. Ciągle rozwijane są i wprowadzane nowego rodzaju systemy lojalnościowe. Dobrze zorganizowany system marketingu lojalnościowego może się przekładać na kondycję finansową firmy. Sztuką jest nie tylko przyciągnięcie klienta, ale utrzymanie go przy sobie. Temu właśnie służy marketing lojalnościowy.

Reklama: http://biznes.lumo.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *