Prowadzenie własnej restauracji

Na co należy zwracać szczególną uwagę prowadząc własną restaurację? Przede wszystkim, tym co powinien zapamiętać każdy restaurator jest to, iż jego głównym celem jest zadowolenie klienta. Jeśli klient będzie zadowolony, to będzie regularnie wracał do naszego lokalu i będziemy zarabiać pieniądze. A przecież o to chodzi w każdym biznesie.

Jedną z ważniejszych rzeczy, choć z pozoru może drugorzędną jest odzież firmowa pracowników. Bardzo ważne jest to jak wyglądają pracownicy. Chodzi tutaj o kilka rzeczy. Przede wszystkim odzież firmowa powinna być jednolita. Nie oznacza to, iż każdy pracownik restauracji ma wyglądać dokładnie tak samo. Jednakże, stroje pracowników powinny być podobne. Odzież dla gastronomii powinna zatem być przynajmniej w tym samym kolorze. Co więcej, odzież dla gastronomii musi zawsze być całkowicie czysta. Niechlujność jest tym, czego klienci najbardziej nie lubią.

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że widok niechlujnego pracownika restauracji nie wzmaga apetytu. A przecież celem restauratora jest wzbudzenie u klienta jak największego apetytu, aby zamówił on jak najwięcej jedzenia. Ponadto, niezwykle istotne jest, aby nasza restauracja wzbudzała pozytywne emocje u klientów. Oczywiście istotne jest jak smakuje jedzenie, które podajemy, jednakże jego zachwycający smak to dopiero niewielka część sukcesu. Nasza restauracja musi kojarzyć się klientom pozytywnie.

gas5

Dlatego ważne są drobne sprawy, takie jak wystrój restauracji. Powinien on wprawiać klientów w dobry nastrój. Ważne, aby sprowadzić stylowe obrusy dla restauracji. Również wspomniana odzież dla gastronomii powinna być nie tylko schludna, lecz również interesująca. Odzież firmowa rzuca się w oczy, dlatego ważne jest, aby wzbudzała pozytywne reakcje. Co więcej, należy dbać również o to, aby obsługa byłą miła i pomocna. Jest to niezbędne, ponieważ to również wpływa na nastrój klientów. Jeśli obsługa jest opryskliwa, to nawet elegancka odzież firmowa nie pomoże. Niemiły kelner wprowadza klienta w zły nastrój, przez co ten zaczyna kojarzyć restaurację z negatywnymi emocjami. Co ciekawe, skojarzenia te często są po części nieświadome.

gas6

Tym nie mniej, nawet nieświadome skojarzenia mogą sprawić, że nawet pomimo tego, iż załatwiliśmy drogie i zachwycające obrusy dla restauracji klient nie będzie chciał do nas przychodzić, ponieważ obsługa nie traktuje go wystarczająco dobrze. Nie każdy nadaje się do tego, aby pracować w restauracji. Potrzeba być cierpliwym i odpornym na uszczypliwości klienta, aby być dobrym kelnerem.

Artykuł powstał przy współpracy

jonquil-logo

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *