Kosmetyki prosto z natury – to modny ostatnio slogan reklamowy. Czy jednak zawsze mamy do czynienia z takimi kosmetykami, czy są to z kolei podróbki kosmetyków naturalnych, składające się w rzeczywistości z substancji syntetycznych? Tak czy inaczej należy pamiętać, że istnieją określone normy na podstawie których określa się, czy dany kosmetyk jest rzeczywiście naturalny, czy też stanowi mieszaninę składników naturalnych i syntetycznych. Normy te są przestrzegane ściśle i nie można ich dowolnie interpretować. Ostatecznie: jeśli ustalono, iż za kosmetyk naturalny uznaje się taki specyfik, który zawiera minimum 90 % składników naturalnych, to kosmetyki, które zawierają mniejszą od przewidzianej normą ilość składników, nie powinny być uznane za naturalne. Składniki naturalne mogą pochodzić od roślin, oraz z minerałów i innych źródeł. Na przykład szampony mogą być produkowane na bazie minerałów – takich jak sól morska lub ewentualnie roślin: czarnej rzepy, pokrzywy. Istnieją także szampony powstałe na bazie żółtek z jaj, lub miodu.

Wszystkie te produkty są zawarte w ofercie kosmetyków naturalnych dostępnej w sklepach, w internecie oraz  innych punktach sprzedaży. Jeśli chcemy nabyć kosmetyki o cechach naturalnych, powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, czy mają odpowiedni certyfikat, który jest im przydzielany zgodnie z wymogami, które muszą spełniać producenci kosmetyków. Obecnie kosmetyki organiczne są dostępne również dzięki sieciom dystrybucji, które tworzą konsultanci dysponujący folderami, próbkami oraz innymi akcesoriami, dzięki którym łatwiej im dotrzeć do klienta.

Konsultanci kosmetyczni mają własną bazę klientów, na którą składają się ich znajomi, rodzina, koledzy z pracy. Często właśnie w pracy konsultantki kosmetyczne rozpowszechniają naturalne produkty, które następnie znajdują wielu nabywców. Każda zainteresowana osoba może zarezerwować dla siebie jakiś kosmetyk, dzięki temu popyt na kosmetyki zostanie zapewniony. Kosmetyki dostępne w sprzedaży bezpośredniej to głównie kremy, proszki, olejki, szampony, kredki do ust. Są one dokładnie opisane, oraz sfotografowane tak, by zachęcić klientów do zakupu. Dzięki temu towar staje się bardziej atrakcyjny, a co za tym idzie – zwiększa się zapotrzebowanie wśród klientów. I sprzedaż rozwija się pomyślnie.

.