Jak zwiększyć masę mięśniową?

Każdy z nas chciałby dobrze wyglądać, mieć wysportowane ciało, dobrą kondycję. Wielu szczupłych chłopców marzy o imponującej muskulaturze, wielkich bicepsach i klatce piersiowej. Zdjęcia znanych kulturystów na okładkach magazynów robią wielkie wrażenie praktycznie na wszystkich. Nie każdy odbiera to pozytywnie i nie każdemu musi się podobać, ale nikt nie pozostaje obojętny, jak mija go na ulicy wspaniale zbudowana osoba.

Droga jaką taka osoba przeszła, aby posiąść wspaniałą sylwetkę z pewnością nie była łatwa. Większość kulturystów zaczynała w bardzo młodym wieku i gdy ich znajomi bawili się na dyskotekach, używając życia to oni przestrzegali rygorystycznej diety i regularnie meldowali się na siłowni. Każdy młody chłopak zaczynający przygodę z kulturystyką zadaje sobie, jakże ważne pytanie – Jak zwiększyć masę mięśniową? Odpowiedź na to pytanie jest dużo bardziej skomplikowana niż z początku mogłoby się wydawać. Jeżeli chodzi o cechy mentalne to z pewnością musimy być mocno zmobilizowani, nieustępliwi, nie poddawać się przy pierwszych trudnościach i dążyć do upragnionego celu, czyli imponującej i estetycznej sylwetki.

gym2

Trening musi być podzielony na partie mięśniowe, tak aby raz ćwiczony mięsień zdążył się zregenerować do kolejnego treningu tej partii mięśniowej. Ilość powtórzeń w ćwiczeniu na masę nie powinna przekraczać dziesięciu i nie powinna być mniejsza niż osiem. Na duże grupy mięśniowe takie jak klatka, plecy i uda wykonujemy około dwunastu serii, na mniejsze partie, jak bicepsy, czy mięśnie naramienne wykonujemy około ośmiu serii. Ćwiczymy na wolnych ciężarach, czyli sztangami i sztangielkami. Maszyny lepiej nadają się do poprawy rzeźby mięśni.

Nie możemy zapominać o suplementacji, nie potrzebna nam od razu cała hurtownia odżywek, ale jakieś dobrej jakości białko, lub uzupełniające naszą dietę węglowodany na przykład – gainery olimp. Polecam każdemu właśnie tego producenta, ponieważ jest najlepszy na polskim rynku, jeżeli chodzi o rynek światowy to odżywki Biotech również należą do czołówki producentów suplementów dla sportowców.

14143834789_cffefad523_k

Nie możemy zapominać o diecie wysokiej w białko. Myślę że dla osoby ważącej około 80 kg powinno się spożywać w granicach 250 gram białka na dobę. Dla przeciętnego człowieka jest to bardzo dużo, ale jest to niezbędne dla zbudowania imponującej masy mięśniowej.

Węglowodany są równie istotne, to dzięki nim mamy energię na dobry trening, warto bezpośrednio po treningu wypić odżywkę zawierającą cukry proste, jak dekstroza, która świetnie uzupełnia zużyty podczas treningu glikogen w mięśniach. Tłuszcz jest ważny, ale tylko zdrowy, z ryb, z orzechów, czy innych strąków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *