Gwarancja produktu, czyli pewność dla kupującego

Wymiany i naprawy gwarancyjne, to w naszym dzisiejszym, zabieganym świecie właściwie norma. Pomyślmy tylko, co by było, gdybyśmy nie mogli wymienić lub naprawić na gwarancji produktu, który nie spełnia należycie swoich funkcji. To byłoby nie do pomyślenia, wszak mamy tak szybki świat, że wśród tysięcy wyprodukowanych przedmiotów i narzędzi, zawsze znajdzie się jakieś wadliwe.

Przed tym ustrzec się nie możemy. Oczywiście naprawie ani wymianie nie podlegają tak proste produkty, jak chociażby przykładowo krzyżyki do glazury, ale niemniej jednak inne, bardziej skomplikowane maszyny i urządzenia możemy spokojnie reklamować.

Najczęściej reklamacjom podlegają kosiarki, wadliwe stworzone panele elewacyjne, formy wtryskowe, czy inne narzędzia, które w przypadku takiej bądź innej wady fabrycznej nie nadają się do użytku. Gwarancje w dzisiejszym świecie to przede wszystkim pewność, no bo skoro producent i sprzedawca przekazuje nam produkt, który ma spełniać wszystkie normy, to głupio by było, gdyby takowych nie spełniał. Dlatego też jakiś mądry człowiek wymyślił reklamację, która jest swoistym zabezpieczeniem w razie gdyby coś poszło nie tak.

Częstotliwość korzystania z niej nie jest już taka ważna, liczy się sam fakt, że ją mamy. To sprawia, zarówno my, jako kupujący czujemy się pewnie, ale również producent i sprzedający wie, że daje nam dobry produkt. Reklamowaniu też oczywiście mogą podlegać usługi, jeżeli jakość ich wykonania nie spełnia naszych wymagań, możemy spokojnie zwrócić się do wykonawcy o zwrot kosztów takiej usługi. – mówi pracownik Ranplast

Dlaczego ludzie są tak wybredni w urządzaniu swojego domu?

Zasada wybredności jest jedna: im więcej nam zaoferowano, tym bardziej będziemy niezadowoleni. Zasadę tą zna doskonale każda kobieta, która wybiera się na shopping (czyli po naszemu zakupy z grubej rury). Panie wiedzą dokładnie, że im większy wybór sukienek i bluzek w sklepie, tym trudniej się na jakąkolwiek zdecydować. Wybredność kreowana jest przez rynek i działa tak samo w przypadku zakupu ubrania, jak i wtedy, kiedy chcemy nabyć na przykład zwyczajne krzyżyki do glazury. Skąd się to bierze, zapytacie?

Przede wszystkim trzeba tu wziąć pod uwagę właśnie kwestię producentów. Tak naprawdę to oni kreują w pewnym stopniu rynek. No bo skoro czegoś nie zaproponują, jeżeli dajmy na to ich formy wtryskowe będą jednolite i nieciekawe, to ludzie nie będą mieli powodu do marudzenia, po prostu kupią to, co jest dostępne. Jednak w sytuacji, kiedy rynek zalewa nas możliwościami wyboru i dostrzegamy w tym wszystkim miejsce dla siebie, to sprawa przestaje być już taka prosta. Nasz świat nosi na dzień dzisiejszy ponad 7 miliardów ludzi.

Do niedawna Ci ludzie byli jak mrówki, brali to, co się im dawało, teraz ta tendencja się zmienia. Człowiek ma pęd do nowości oraz do egzaltacji własnego ja. Chce się wyróżniać w tłumie, być odrębny, jedyny w swoim rodzaju i to właśnie sprawia, że szuka innych, nowych rozwiązań i wybrzydza nawet wtedy, kiedy kupuje krzyżyki do glazury. No niestety, taki mamy teraz przewrotny świat, że formy wtryskowe, jakie posiadamy świadczą o naszym stylu i jakości życia.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *